Kjøpsvilkår

Brukerbetingelser og kjøpsvilkår

Vennligst les gjennom våre generelle vilkår for handel hos Delicia.no. Ved kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.

Prisene oppgitt på Delicia.no er oppgitt inkludert merverdiavgift (mva).

Kjøp og bestilling

For å handle hos Delicia.no må du ha leveringsadresse i Norge (med unntak av Svalbard og Jan Mayen som vi ikke leverer til) samt at du må registrere deg hos oss. Registreringen er gratis og uten forpliktelser om kjøp. Vi lagrer opplysningene på en sikker måte og opplysningene vil ikke være tilgjengelige for uvedkommende. Alle bestillinger blir gjort via Delicia.no eller via kundeservice på telefon. Ved kjøp bekreftes det at du har akseptert denne avtalen når du mottar en ordrebekreftelse per e-post til e-postadressen du oppga ved bestillingstidspunktet.

Delicia inngår ikke avtaler med mindreårige (under 18 år) uten samtykke fra foresatte. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år

Alle bestillinger blir håndtert innen 24 timer (normal arbeidsuke). Gjennom innloggingen din kan du overvåke bestillingen selv.

Varene vi selger er ment for privatmarkedet og bedriftsmarkedet.

Betaling

Delicia tilbyr en rekke sikre betalingsalternativer som faktura, kortbetaling og Vipps. Vi må ha registrert innbetaling før vi behandler ordren.

Nyhetsbrev og SMS:

Ved handel på våre sider eller ved å melde deg på vårt nyhetsbrev samtykker du til at Delicia.no behandler personopplysninger om deg i form av e-postadresse/telefonnummer. Du kan når som helst kan trekke ditt samtykke tilbake. Dette kan gjøres via egen link i nyhetsbrevet/SMS du mottar, eller ved å ta kontakt med kundeservice. Du bekrefter å være informert om og klar over dine rettigheter etter personvernforordningen – for eksempel din rett til å kreve innsyn eller retting av mine personopplysninger. Du er klar over at det er mer informasjon om Delicia.no sin bruk av personopplysninger i personvernerklæringen.

Adresseendring

Av sikkerhetsmessige årsaker må du selv endre adressen under «Mine adresser» på «Min side». Adressen du velger som standardadresse vil bli brukt som standard faktura- og leveringsadresse ved fremtidige kjøp, men vil ikke påvirke allerede eksisterende ordre. Vi sender alle pakker til leveringsadressen som er lagret på ordren når vi registrerer din innbetaling. Du velger selv leveringsadresse når du går til kassen. Du har også muligheten til å selv endre leveringsadressen før betaling av ordren eller godkjenning av faktura/samlefaktura. Dette må gjøres via «Mine ordre».

Tilbud

Tilbud gjelder så langt lageret rekker. Det tas forbehold om feil.

Leveransevilkår

Delicia.no har forsendelser til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. For ferske kjølevarer og bakst leverer vi bare til Østlandet. Fullstendig oversikt over leveringssteder for kjølevarer og bakst finner du her. Leveringstiden for produkter som sendes med post ligger normalt på 2-5 dager, mens for produkter som leveres med budbil kan det være alt fra 2 timer til flere dager, avhengig av når kunden ønsker dette levert. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner.

Brevpakker leveres normalt sett i din postkasse. I noen tilfeller, for eksempel hvis postkassen din er full, må du hente pakken på postkontor. Da vil du få henteseddel i postkassen.

Servicepakker leveres til ditt postkontor. PostNord sender hentemelding på e-post og du vil i tillegg få hentemelding på SMS dersom du har valgt dette i din profil. Alle forsendelser med Servicepakke kan spores under «Mine ordre» når produktene er sendt fra oss.

Som kunde plikter du å følge med på status på din forsendelse. Delicia.no er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. PostNord returner etter sitt system uavhentede pakker etter 14 dager. Kunden vil da uansett bli belastet for frakt for utsendelse og retur av pakken, og vil i slike tilfeller å tilbudt å få tilsendt orderen på nytt, men ny fraktbetaling.

Dersom du har bestilt hjemmelevering med PostNord eller budbil, og ikke er hjemme på avtalt leveringstidspunkt, ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til oss for din regning. Du vil i slike tilfeller bli tilbudt å få ordren tilsendt på nytt mot betaling for ny leveranse. Dersom du ikke betaler ny frakt eller ikke ønsker sendingen på nytt vil du bli belastet et gebyr på kr 195,- fra det innbetalte beløp i tillegg til opprinnelig frakt og returfrakt (for å dekke våre håndtering- og returkostander). Eventuelt restbeløp blir kreditert til ditt kort, kontonummer avhengig av din betalingsmetode.

Dersom du ber PostNord om å returnere varen, samt at du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du bare betale for returkostnaden.

Om din pakke ikke leveres innen avtalt tid kan du som kunde fastsette en rimelig tilleggsfrist. Skulle denne fristen oversittes kan du heve kjøpet og få pengene tilbake innen 14 dager.

Skadde sendinger

Dersom du mottar en skadd sending, plikter du som kunde å forholde deg til våre rutiner som gjelder ved mottak av en skadd sending. Kontakt kundeservice, og du vil få svar fra en av våre saksbehandlere som vil hjelpe deg videre. Varer som er skadet etter sending med PostNord må fremvises på postkontor og skademelding må fylles ut.

Vareinformasjon

Delicia.no gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. Delicia.no tar allikevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse. Delicia.no tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager. Alle våre produkter kan brukes i Norge. Det følger med bruksanvisning på alle produkter som krever dette.

Copyright

Innhold på Delicia.no er Desiness AS sin eiendom. Dette innhold er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Desiness AS.

Reklamasjon og angrerett

Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer eller feil ved leveransen, skal rettes skriftlig til kundeservice gjennom epost. På denne måten håndteres saken smidigst mulig og uten unødvendige returkostnader. Tilbakebetaling ved angring/reklamasjon som medfører kreditering, skal skje innen 14 dager etter mottak av retursendingen.

Angrerett – generell informasjon

Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt i henhold til angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt.

Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Vi anbefaler deg på det sterkeste om å sende melding om dette via epost til kundeservice.

Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare) eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.

Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Varen skal sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted. Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig. Har du valgt en fraktmetode som er mer kostbar enn standardfrakt, blir ikke differansen mellom dette ikke returnert.

Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produktet.

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).

Angrerett gjelder ikke bedriftskunder, produkter som er laget spesifikt til kunde, kjølevarer, frysevarer og ferskvarer.

Angrerettskjema finner du her.

Reklamasjon – generell informasjon

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den gi selgeren skriftlig melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende:

  • Holde kjøpesummen tilbake
  • Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering
  • Kreve heving av kjøp dersom mangelen ikke er uvesentlig
  • Kreve erstatning

Dersom selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.

Har du ytterligere spørsmål om angrerett, angrefrist eller reklamasjoner kan du kontakte oss via epost.

Verneting

Ved en eventuell tvist følger Delicia.no Forbrukerklageutvalgets avgjørelser.

Leie & Lån av utstyr, samt bryllupskakestativ

Ved leie av utstyr skal utstyret returnernes innen utgang av leieperioden. Om dette ikke gjøres forbeholder vi oss å fakturere kunden for forlenget leie, i tillegg til evt. merkostnader og/eller tapt inntekt som følge av at utstyret ikke har blitt returnert til riktig tid.

Ved lån av utstyr, slik som bryllupsstativ, skal utstyret returneres senest 3 dager etter lånet. Om utstyret ikke returners innen 3 dager, har vi anledning til å fakturere kunden for ustyret, for å kunne kjøpe nytt.

Ved eventuelle skader eller mangler på utstyr, vil vi kunne fakturere kunden for reparasjon eller kjøp av nytt utstyr.

Kansellering / endring av ordre

Ved bestilling av spesiallagde produkter frem i tid, kan kansellering og endringer gjøres inntil 7 dager for levering. For endring vil dette være avhengig av kapasitet og tilgjengelige produkter. 

Ekstraordinære forhold

Nettstedet er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis vi godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor vår kontroll, og som vi ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Delicia.no er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Delicia.no sin side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Spørsmål?

Er det noe du ikke fikk svar på her, eller har du andre spørsmål vedrørende kjøpsbetingelsene?

Ta kontakt og send en e-post til hei@delicia.no.

OBS! Vi tar forbehold om at bilde/skrive/trykkfeil kan forekomme. Korrekt fremstilling av farger og nyanser er høyt prioritert hos oss, men det er kundens egen datamaskin og skjerminnstillinger som avgjør hvordan den vises hos hver enkelt. Vi kan dermed ikke garantere at bildene gjengir varens virkelige farge med 100% sikkerhet.

X
0
    0
    Min handlekurv
    Handlekurven din er tomTilbake til nettbutikken
      Calculate Shipping